Smakołyki Alergika Smakołyki Alergika
782
BLOG

barszcz ukraiński z posikaną kapustą

Smakołyki Alergika Smakołyki Alergika Rozmaitości Obserwuj notkę 16

 

No czasem się literówka trafi, i nawet zabawnie się robi...

Konkretna i bardzo zdrowa zupa, idealna dla alergików, jako że obfituje w bogatą w białko, wapń i fosfor fasolę. Ja czuję do niej wyjątkową miętę, bo kojarzy mi się z dzieciństwem. Zawsze ten sam obrazek - siedzę przy stole w kuchni, czytam sobie kolorową książeczkę, mama się krząta i nagle na stół wjeżdża talerz ukraińskiego barszczu. Zaczynam jeść, ale nie kończę czytać. Mama rzuca we mnie zmarszczoną brwią, ale nic nie mówi. No to czytam dalej. Ale tracę wątek, bo pochłania mnie smakowitość zupy...
Przygotujmy:

szponder lub żeberka (ok. 250 g)
300 g suchej fasoli czerwonej
3-4 buraki
garść posiekanej kapusty włoskiej
2 pietruszki
3-4 marchewki
ćwierć selera
5-6 ziemniaków
czubatą łyżkę przecieru
łyżkę smalcu lub oleju (do podsmażenia przecieru)
liść, ziele angielskie
sól i pieprz do smaku

Fasolę namoczyć, zmienić wodę, ugotować. Ugotować ok. 3 litrów wywaru z mięsa i korzeni. Przecedzić i wrzucić do niego starte na grubych oczkach buraki, seler, pietruszki i marchewki, pokrojone w kostkę ziemniaki oraz posikaną kapustę. Gdy warzywa zmiękną, dodać fasolę oraz podsmażony przecier. Zagotować zupę i odstawić na co najmniej godzinę, by się "przegryzła".

Zapraszam na główny blog i po moją książkę, np. do tej księgarni, lub księgarni Latarnik przy Łódzkiej 8, lub FOTO-MAG przy stacji metra Stokłosy.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości